Pessimistiska människor :(

Idag besökte jag banken en andra gång angående ett lånelöfte, det är ju alltid bra att ha liksom.
Men nu är det så att jag tjänar inte så mycket men jag vet att jag skulle klara av att köpa och betala av ett lån som det är nu även fast jag inte tjänar storkovan.

Men jag och bankmänniskan tyckte inte riktigt likadant när det gäller den saken. Dom räknar på en ränta på 7,5 vilket är sjukt högt. Vad kan den ligga på nu? 4%? Ingen aning, men iaf, dom räknade på en månadskostad på typ 10 000?! På ett lån på 1 milj... Sen börja hon prata om massor av annat strunt som hon ansåg var viktigt. Vi kom inte fram till något idag och hon sa att hon skulle återkomma.  MEN det jag vill ha sagt med detta att bankmänniskor är galet pessimistiska, men det är deras jobb och dom vill mig väl bara väl om det skulle va så att räntan går upp så högt, som jag dock tror är ganska osannolikt, eller? Haha sitter och skriver om något som jag inte har en aning om. Jag är iaf inte nöjd men det blir man ju aldrig. Så avslutar hon med "Ja du verkar ju va en bra tjej och ha bra hand om din ekonomi" Jo tack, för det hjälper ju mig så jävla mycket!

Men pappa gav mig den briljanta idén att börja spela mer. Och det ska jag fan göra, dubbeljackpot på lördag på V75an, där börjar mitt vinsttåg mot miljonerna. Så om jag skulle bli spelberoende så är det praktiskt taget bankens fel då dom tvingat mig till det här.



Sarah

Kommentarer
Postat av: Chris

7.5 låter ganska rimligt. Är man rätt så ung så är det riktigt svårt att hamna kring 4-5%.

Sen kräver dom även att du helst sparar samt pensionsparar. Men du kan köra amorteringsfritt, visserligen inte alls bra med tanke på den höga lånesatsen. Men ifall det är väldigt viktigt så :)

2011-09-24 @ 06:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0