Dagens goda gärning

Vi brukar alltid dela ut smartiesrör till kunderna som vi har varit hos så det finns alltid i bilen. Idag när jag var i K-ängen satt det ett par alkoliserade äldre människor på en bänk mittemot där jag parkerar.
Den ena utbrister "Har du nå kaffe å bjuda på?"
Tyvärr har vi ju ingen kaffebryggare i bilen så något kaffe kunde dom inte få, jag kom dock på att jag har godis. Så när jag kom tillbaka till bilen som fick dom alla ett varsitt rör med godis i.
Sjukt glada, och förvånansvärt trevliga! Dom tackade och tog gladeligen emot godiset och började sedan prata om att "jaaa, det är ju såna här som man åt när man var liten" och "åh vad gott med godis, hon gjorde verkligen vår dag".

Kul att höra att man kan glädja några i denna värld i alla fall och jag körde därifrån med ett leende på läpparna pga. deras tacksamhet!

"I en studie från Harvard University har man kommit fram till att goda gärningar inte enbart ger pluspoäng i Sankte Pers bok utan man blir även mentalt och fysiskt starkare.

Enligt forskare bekräftar studien tidigare resultat som visar att en god gärning ökar viljestyrkan och gör det lättare, inte bara att lyfta en vikt, utan också att hålla sig till den hälsosamma livsstilen i allmänhet och säga nej till kakan på kontoret.


Dali Lama har länge pratat om det här och han har bland annat sammanfattat det med nedanstående citat:


- Gör gott så blir det gott.
"

Börja redan imorgon! ;)

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0