Vi är också, på något konstigt sätt, med på det.

Jag har funderat på en sak...
Det finns mycket jag funderar på å andra sidan men det här har tagit upp en ganska stor del av min tid.

Vi vet alla att det finns många sviniga killar där ute och vi vet också att det finns riktigt bitterfittor. Men det är dom förstnämna jag tänkte ta upp...

Vi vet ju alla hur killar är, dom kommer och går lite som dom känner fört (inte alla, men många). Dom hör av sig till och från "ska vi ses", "kom hit" och naiv, kanske lite myssugen också som man är så åker man givetvis dit eller ber han komma till en. Men då är frågan, hur kommer det sig att vi accepterar att dom hör av sig på de viset som dom gör? Vi vet ju alla vad den killen är ute efter och på nått sätt är ju faktiskt vi också med på det, vi tackar ju ja varenda gång! Vi låter honom komma och gå som han vill, han kan ringa vilken tid på dygnet som helst och fråga "kan jag komma förbi?" och vi svarat "visst". Så sjukt svårt att formulera mig så att det låter bra.
Men det känns som om vi går med på så mycket och kallar honom sedan svin för något som han faktiskt inte vet att han gjort, han trodde antagligen att ni båda var med på det.

Nu vill jag inte skydda killarna här för vissa är riktiga svin men jag tror att många är helt omedvetna och egentligen inte så dumma som vi tjejer tror(?).

Så istället för att låta er "behandlas som skit", sätt ner foten och säg att det inte är okej. Är båda med på det, fine, då finns det inget mer att säga men om ni fortsätter att "okeja" hela tiden så är det inte killens fel enligt mig!

Väldigt flummigt inlägg men hoppas ni förstår mina tankar och hur jag menar.

Puss

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0