Heeeej

Hemma i kylan och åter tillbaka till vardagen. Men jag klagar inte! Hade en jävligt skön vecka på Gran Canaria med familjen, lugnt och avslappnat så nu känner jag mig utvilad och redo för nya utmaningar igen!

Har varit en massa bad och sol, lite beachvolleyboll och fotboll. Okej, lite shopping också men det var sämre än vad jag trodde att det skulle vara men det betyder ju desto mer in på sparkontot sen! Hittade dock en klänning och lite smycken.

Vi bodde på ett bra hotell mitt emellan två shoppingcentrum och fem minuter ner till stranden, nära till restaurang och supermarket. Skulle lätt kunna åka tillbaka till samma ställe. Ett minus var sängarna som var typ tältsängar? Med en sänggavel som var fastlimmad på väggen? Haha! Plus att det var väldigt lyhört, så varje morgon runt klockan fem kom våra partyprinsessor till grannar hem och det tjattrades och fnittrades en hel del men på morgonen när vi klev upp vid halv nio sen så var det payback time ;)

Vädret kanske också ska nämnas! Hade molnigt två dagar men annars var det strålande solsken och 30 grader varmt. Vi gjorde inte så mycket om dagarna, åkte till ANFI Hotel en dag, galet fin strand och underbart klarblått vatten. Taxi är sjukt billigt - kostar nästan ingenting!

Och råkar ni bo på Playa Del Ingles (där bodde vi), leta upp restaurangen Espetada, tror jag har stavat rätt. Alltid fullbokat där, dom har endast 35 platser så boka är ett måste! Men det är värt att vänta på för maten är sjuuuukt god och personalen jättetrevlig.

Och jag har så många idéer på maträtter! Så Emma, se framemot att kanske pröva på lite nytt framöver när du kommit hem från London ;)  Nej nu har jag skrivit alldeles för mycket så det är dags att runda av. Men som sagt så har jag haft en bra vecka och jag hoppas ni har haft det bra här hemma också!



Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0