Evigt tacksam

Jag måste berätta om min hemresa oxå när ändå datorn är igång å fingrarna glöder.

När jag kom till flygplatsen visa det sej att planet va inställt. Det kändes sådär att stå där bakis, beredd att ligga hemma på soffan om två timmar å få reda på detta. Antingen kunde man få flyga hem dagen efter eller få flyga från Köpenhamn senare på kvällen. Men va va det för garantier att det skulle gå då?

Jag tänkte även på tåg, men hörde många avgångar där va inställda oxå. Sen kom jag på den utmärkta idén att hyra en bil å köra hem. Det va bara det att jag kände att det kanske skulle va bra att hitta några andra att dela kalaset med.

Jag gick fram till två killar å fråga hur dom kom hem, men dom skulle flyga senare. Då hörde en annan kille detta å fråga om jag va ensam å sa att han hade två kompisar som skulle hämta honom å köra till Stokholm. Han sa att han kunde ringa å fråga dom om dom hade plats för mej... å det hade dom!

Så jäva skönt! Dom va typ världens snällaste å jättetrevliga. Så vi hade en mysig bilfärd på fem timmar till Stockholm. Jag är dom verkligen evigt tacksamma. Tänk va snälla människor det faktiskt finns!


Blev typ såhär glad å gjorde ett glädjeskutt ;)



//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0