Har fortfarande hopp om att det finns goda människor!

God kväll!

Nyligen hemkomna från Kungsängen, eller rättare sagt Bro . Vi var som sagt där och kollade på fotboll, Kungsängens herrar arrangerade en cup så vi kom dit lagom till slutspelet. Första matchen vann Kungsängen med 4-0, enkelt vidare till semi. Semin gick däremot inte lika bra, 1-1 står det när klockan tickar över på förlängning. 45 sekunder kvar tills det skulle gå till straffar så slår motståndarna in 2-1.

Hemgång och donken på vägen hem. Var inte så gott med McDonalds som jag trodde att det skulle vara, var ju grymt längesen vi åt det men var inte så gott som jag kom ihåg att det skulle vara.. :(

Och nu ni ska ni får höra! Jag har fortfarande hopp om att goda männskor finns. På vägen till Bro så står det en bil mitt i vägen med varningblinkers, smart ställe tänkte vi. Men när vi körde förbi så såg vi att bilen stannat för en katt som låg på vägen, stackarn såg helt förvirrad och jätterädd ut och de snälla föraren hade ringt för att få tag i ägaren, hur snällt är inte det på en skala 1-10? Å andra sidan vet vi ju inte om de var han som kört på den men de såg inte så ut då han stannat några meter framför bilen (man kan ju i och för sig backa tillbaka bilen men då skulle man ju köra på katten ytterligare en gång så det tror jag inte är så troligt).

När vi körde förbi så frågade Emma om jag skulle stanna och hjälpa en katt och försöka få tag på dess ägare som låg skadad mitt i vägen, självklart sa jag. Det skulle jag verkligen göra, inte tveka en sekund. Men jag och Emma var inte överens om den saken..

Nu är vi hemma och ska kolla på Solsidan på datorn!
Hoppas ni haft en bra dag/kväll!



Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0