Företagsskvaller

Hej!!

Hemma lite tidigare än vanligt och dessutom hemma tidigare än Emma! Hur ofta händer det?
Tycker hon är otroligt duktig som verkligen försöker lära sig trots att hon egentligen inte förstår så mycket, you go girl! Någon gång släpper det :)

Jobbdagen har varit väldigt lugn, hann klart med allt mitt innan lunch så efter lunch hjälpte jag Solna med några kunder, sååå snäll är jag!

Man får höra väldigt mycket skvaller när man är ute hos kunder och gör fint.
Men idag var nog första gången jag hörde dom prata och skämta om sex.
Hos kund nr 1 så handlade det om att en somnade för tidigt pga. jobbet. Kollegorna försökte snällt hitta en lösning på saken och sa att ni kan ju göra det i soffan när ni kollar på tv i en reklampaus, eller när hon duschar så kan du ju duscha med henne, men det ville han absolut inte. Röra vid henne efter att hon kommit hem alldeles svettig efter jobbet det var tydligen ett big no no. Sen börja han skämta om att hon dregla osv. haha hur snällt är det?!

Hos en annan kund så var det en som precis hade kommit hem från Thailand.
Där handlade det om hur mannen bedrog sin fru med prostituerade och hur billigt det var. En omgång kostade endast 500 kr, dessutom sa han att dom var riktigt riktigt bra, nästan så man skulle flytta dit, öppna en bar och lämna frugan hemma.
Precis innan jag gick så hörde jag hur han och några andra planerade en kommande Thailand-resa.

Många saker kan man prata med kollegorna om men lite ska man nog hålla för sig själv för man vet aldrig vem man kan lita på eller vem som lyssnar i bakgrunden.

Nu tror ni säkert att jag är största tjuvlyssnarn men man kan inte undgå att höra saker. Köket/fikarummet är ju trots allt en mötesplats för alla på företaget.

Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0