Skylla sig själv

Jag är verkligen oerhört bra på att skjuta upp saker/ komma på anledningar till att dra ut på det jag ska göra. Och det straffar ju bara mig själv i slutändan!

Det var som igår när jag skulle tvätta (enda gången jag skulle kunna göra det inför Göteborg som sagt). Istället för att gå direkt hem från jobbet (kl 7) så ringer jag Carina för att se om hon kan mötas upp. Slutar med att vi sätter oss på Non solo och käkar. Strax efter 8 går jag ändå hem (efter att ha svängt in på ICA en snabbis). Dags å ta tag i det då! Nepp! För då är det 2 Fast & 2 Furious på TV, och inte kan man tvätta då, det får jag göra efter. Filmen slutar strax efter elva och då börjar ju How I met your mother efterföljt av Scrubs... Klockan 00.30 kollar jag trött på klockan, knaas... aja det är bara att rycka upp sig och ta sig ner i tvätt stugan. En halvtimme senare går jag och lägger mig och hinner knappt tänka tanken "borde kanske ställa timer så jag vaknar när tvätten är klar" innan jag somnat.
Kl 7 vaknar jag av mig själv och springer då ner för att hänga upp kläderna i torkskåpet som nu hunnit blivit skrynkliga.
Sedan måste jag också åka hem på lunchen för att vika ihop allt och låsa upp så nästa person kan få tvätta.
Får stryka allt när jag kommer hem sen ikväll.


Tänk om jag bara åkt hem direkt och tvättat, då hade jag sluppit alla extra vändor och fått sovmorgon! ;)

/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0