Dilemma

Kvällen har spenderats på IP och i soffan.

En liten titt på Efterlyst och sedan Rush Hour 2.

När vi kollade på Efterlyst så slog det mig. Tänk om man skulle se en person man känner, som är anklagad för något brott? Som har blivit tagen på bar gärning och blivit filmad. Hur skulle man då bete sig? Vad skulle man göra som kompis?

Skulle man ange honom/henne eller skulle man vara tyst? Personen har ju trots allt gjort något olagligt men fortfarande så är det ens vän. 

Mamma frågade mig hur jag skulle göra om en kompis till mig var med i programmet och var efterlyst för grov misshandel.
Första tanken var att jag skulle ringa den här kompisen och fråga om det verkligen var sant, beroende på hur bra kontakt man har så skulle den antagligen neka eller erkänna för mig. Men vad gör man om han/hon erkänner?
En andra tanke kom aldrig, så jag vet faktiskt inte...

Hur skulle ni göra om det var er kompis som var efterlyst och blivit anklagad för t.ex. grov misshandel?

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0