Skräp ute i naturen - inte fint!

Hej hej heeej!

En sak som jag tänkte ta upp nu är något som jag inte riktigt förstår mig på.
Folk som slänger skräp på marken även fast det står en papperskorg fem meter bort.

Nu ska jag inte säga att jag aldrig har gjort det, eller jo det kan jag faktiskt säga. Jag slänger aldrig glasspapper eller andra liknande saker i naturen. Det ser otroligt fult ut när det ligger ölburkar och annats skräp i dikena eller längst vägarna. Men jag kan erkänna att jag ibland slänger en glasspinne utomhus (om det inte finns en papperskorg i närheten) men inget annat.

Så när jag står på stationen för ett par dagar sen så kommer det en tjej med en festistetra, hon har druckit upp allt så hon blåser upp den, slänger den på marken och stampar på den så att det blir en smäll. Sen låter hon den ligga kvar. Och där står jag tre meter ifrån henne med en papperskorg brevid mig. Tjejen är runt 16 år gammal. Är det för att leka tuff eller vad? :S

Det beteendet kan jag inte förstå mig på. Vill man inte att det ska se någorlunda snyggt ut? Eller vill man att det ska ligga massor av skräp överallt? För då kan vi ju likagärna ta bort alla papperskorgar som sitter uppe och lägga pengarna på att folk ska städa efter oss istället.

 

Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0