Något att tänka på ...

Hej!

Kom precis hem efter att ha filmat det sista inför kusinens högskoleansökan. Tror det kommer bli riktigt bra!!

Ikväll är det Arsenal-Barcelona i Champions League. Missa inte! Vad tror ni det bli?

Många spridda skurar och mycket hoppande mellan ämnena nu men idag såg jag på Oprah. Det handlade om människor vars släktingar, (döttrar/söner/föräldrar/syskon), som hade blivit ihjälkörda pga. att folk pratar i telefon och smsar när dom kör bil.

Olycksrisken fyrdubblas när man pratar i telefon och åttdubblas när man smsar!

Ökningen av olyckor pga. att folk smsar och pratar i telefon har ökat de senaste åren.

Det här fick mig att tänka på hur jag själv beter mig när jag kör, jag kan erkänna att jag smsar och att jag ringer, inte mycket, men det händer. Detta kommer dock förändras nu. Om en olycka skulle ske och om jag skulle få en människas liv på mitt samvete skulle jag aldrig förlåta mig själv. Var smset/samtalet värt den här personens liv?

Som en tjej i programet sa; "Det räcker inte med att du har båda händerna på ratten, det är huvudet du måste ha med dig"

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0