Knä testet


Woho!

Testerna gick jätte bra igår, hade inte alls behövt vara nervös!
Visste inte vad jag skulle ta mig till när jag satt i omklädesrummet innan, var så sjukt nervös att jag typ började svettas!

Började med att mäta hur mkt man kunde böja och strecka vänster och höger ben, och för att göra det var man tvungen att slappna av.. haha! Hon gav nog upp tillslut misstänker jag, för jag kunde verkligen inte slappna av! tror inte jag vet hur man gör...

Sen skulle man värma upp genom att cykla i tio minuter, längsta tio minutrarna någonsin! Ville bara få allting överstökat. Själva testerna gick sedan ut på att man satt fastspänd i en stol och gjorde tre olika slags bensparks övningar där de mätte styrka både på fram och baksida (maxstyrka, uthållighetsstyrka sam bromsstyrka) sedan jämförde man det opererade benet med det friska benet. När jag fick resultaten sedan så var jag på 2 av de 3 övningarna starkare i mitt högra! woho! För säkerhetsskull så skulle jag träna upp vänsterbaksida lite för att förebygga. Sedan gjorde man ett enbenshopp också, för att se hur mycket man litar på knät, där ar jag också bättre i det högra!

För att summera: NU KÖR VI!!!!!




/Emilia


Kommentarer
Postat av: Belma

Haha Emilia, jag kan inte slappna av :) vet inte hur man gör.. så du är inte ensam :)!

2010-03-24 @ 17:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0