Ute faller snön...

Det var rena rama träningspasset att gå till bussen imorse. 1 dm nysnö och inga plogbilar som plogat gångvägarna.
Stötte på en av våra äldre grannar som bor i samma port när jag var påväg ut, hon hade precis varit ute och rastat hunden när jag mötte henne utanför porten där hon gick på den lilla stig som de få som gått den vägen innan henne skapat.
Några meter ifrån mig sa hon "Idag var det inte alls lätt att gå" och det håller jag verkligen med henne om!

Tycker det är ganska risigt av komunen att inte kunna förbereda sig bättre när dom vet, flera dagar innan, att det ska komma massviss av snö.
Tänk alla stackars äldre människor som går med sina rullatorer, käppar och kryckor. Måste vara skitsvårt för dom att kunna ta sig till t.ex. affären eller för att gå och posta ett brev etc.

Det här blev lite av en dagens diss, men det var väl lika bra då det var väldigt länge sen vi hade en sådan.
Vet dock inte om jag ska dissa de dåliga förberedelserna inför snökaoset eller om jag ska dissa den dåliga insatsen av plogbilarna... De få plogbilar som komunen satt ut jobbar nog febrilt där ute för att få bort all snö så det får nog bli de dåliga förberedelserna.

http://www.dt.se/multimedia/archive/00110/090909-Sn_plog-_454_110608b.jpg



Det var allt för mig denna gång!

Ha en bra kväll! Nu är det dags för Södertälje-Djurgården på sportradion då vi inte har canal+ :( 

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0