Helgen

Oj oj oj! Jag tänkte ta å berätta om min helg. Vilken helg det har varit :D

Fredag
Jag va å jobbade som vanligt. Sen på kvällen va det middag med alla dam- å herrlag som va kvar i SM. Vi åkte till Scandic Hotell i Järva Krog för att äta Buffé. Det va trevligt att träffa alla i laget utanför planen, men annara va det inte jättemycket att hurra för. Jag, Sarah, å Emilia lämnade Sara, å där hittade Emilia en snögrotta ;D haha. Sen åkte vi till Donken för att äta Efterrätt.

Jag släppte av Emilia vid tåget å Sarah hemma å åkte hemåt. När jag väl kom hem å tänkte slänga mej i sängen visade sej att det va strömavbrott. Mitt rum va väl näst intill det enda drabbade. Mycket märkligt. Ingen lampa fungera å inte heller något som helst uttag för att kunna ladda telefonen, datorn, kameran mm. Jag va sjukt arg å kunde inte packa väskan då jag inte såg nånting. Gick iaf till slut å la mej :P

                                                          
                        

Lördag
Klockan ringde halv åtta å det va bara att packa väskorna (va tvungen att ha med allt inför kvällen oxå), äta frukost å sen hoppa in i bilen å åka. Vi spelade vår första match 10.30. Å det gick som på räls. 7-0 vann vi semin med så vi blev klara för SM-finalen som skulle spelas 17.00. Vi gick å käka en gemensam lunch å sen kila jag i väg på et öppet hus (60-års kalas) för att sen samlas igen 15.30.

Vi va nog alla riktigt nervösa å sen va det dags. Vi ställde upp för att gå in gemensamt, det va nationalsång, fotografering å en massa innan matchen. Men till slut blåste dom igång. Matchen började väldigt trevande då ingen riktigt vågade ta initiativet dom första minutrarna. Dock tog vi ledningen rätt fort. Men dom kvitterade innan vi gjorde både 2-1 å 3-1 innan paus. I andra halvlek rullade det på å vi kunde vinna finalen med 7-3. Det stod klart att vi va svenska mästare i Futsal!!!! :D

Sen va det bråttom. Jag, Sara å Emilia åkte hem till Emilia, köpte mat, käka, fixa oss, drack å sprang till tunnelbanan. Vi mötte upp dom andra från laget å drog till Imperiet. Där bjöds det på Champagne å dracks lite mer. Vi firade enda tills vä kände oss trötta å fötterna värkte. Alla drog hem till sej å jag drog till Emilia.

     

    

    

   

      

                                    

                            

                          

Söndag
Jag vaknade upp hos Emilia av en rejäl duns. Det visa sej va Emilia som ramlade på golvet å drog ner allt från bordet med sej. Sjukt kul. Sen låg vi å mös lite innan vi mötte upp några för frukost på Levinskys. Efter det kom pappa å Emil å hämta mej å vi åkte till Skytteholm för att kolla på Djurgården - Gävle. Djurgården vann. När vi kom hem blev det till att ta det lugnt.

En riktigt bra helg har det varit :)

Va har ni gjort i helgen?

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0