Tre inte

För det första vill jag börja med att försvara mitt pizzaätande.. Jag äter verkligen inte sådär men vi satt kvar ett tag vid bordet efter och då har jag en tendens till att börja leka med maten (dålig vana, jag vet!). Pizzan blev barnmat efter vi ätit, inte under tiden! :)

För det andra hade vi en tävling igår på jobbet. Vem kan äta flest Delicato chokladbollar? Det fanns ett tidigare rekord på 3 och en halv chokladboll. Kaxig som jag är säger jag "HAH! Det är väl ingenting, jag kan lätt äta fem. Eller om ni vill kan jag slå det extra stort och äta tio.."
Orden fick jag äta upp men chokladbollarna gick inte ner lika lätt. Första gick bra, andra helt okej, men efter det var det inte gott längre. Jag fick i mig hela (nästan) fem stycken!
Vi tog reda på att en chokladboll innehåller ca 300 kalorier... Åt nästan en hel dags kaloriförbrukning på närmare en timma. Men ska man gå upp i vikt så ska man ;) Och erkänn att det var ganska grymt jobbat :D

Och för det tredje, imorse när jag vakna så ville jag verkligen inte gå upp, jag var såååå sjukt trött. Men när jag efter mycket möda lyckats kravla mig upp ur sängen och fick se att vi hade hönökaka (?) som jag kunde äta till frukost så blev jag genast på bättre humör :)

http://fulanka.blogg.se/images/2009/13_delicatoboll_31574558.jpg

Dom är inte så lätta att äta som dom ser ut att vara!

 

Sarah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0