Rena rama rånet

Ni hör hur rubriken lyder och detta inlägg ska också ha de innehållet, pengar och hur dyrt allting är, eller allt och allt. I det här fallet ett läkarbesök.

Som ni vet så har jag ont i halsen och har haft det ett bra tag. Eller jag kanske inte har nämnt det i bloggen? Men nu vet ni det i alla fall, de började med en förkylning och halsont sen försvann förkylningen. Men det onda i halsen vägrar ge sig och nu har jag haft såhär i ca 1.5-2 veckor.

Vuxen som jag har blivit ringde jag själv och bokade tid hos läkarn, hade aldrig klarat det för ett par månader sen. Tycker det är sjukt jobbigt att ringa till folk som jag inte känner.
I alla fall, jag får en tid och går dit. Besöket kostade 150 kr och allt hon gjorde var att pilla med en topps i min mun, de tog kanske 2 sekunder? 150 kr! Rena rama rånet. Sjukt dyrt att gå dit, det var första och sista gången kan jag säga er. Inte som gamla tider då det bara var att kliva in och vänta på någon som kom och ropa ens namn, inga betalningar eller något - busenkelt. Men hädan, hedan (?) efter så får min kropp läka sig själv utan någon läkares hjälp, mina 150 kr kan jag använda till mycket bättre och viktigare saker. Så de så!

Nu ska jag alldeles strax rulla iväg och hämta Emma sen ska vi äta krääftiiisar!! Mums! Hihi.

http://rhetor.fi/Retorikbloggen/wp-content/uploads/2010/03/dr-nick-riviera1.gif



Sarah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0