DAGENS DISS

Var länge sedan det var någon dagens diss men nu är det återigen dags att hata lite!

Roterbroleden på morgonen är rena rama plågan. Om man åker där kvart över sex så rullar de på bra (men aldrig att jag går upp så tidigt och åker så tidigt till jobbet när jag börjar sju). Om man kommer dit runt halv sju så är det smockat. Men ska jag säga varför det blir så?
Spelar ingen roll vad ni svarar, här kommer mitt svar ändå.

Jo bara för alla som ska tränga sig, då måste vi andra bilar bromsa, släppa in andra och KÖER bildas. Och vi som har lärt oss att man inte tränger sig, att vi har kösystem i Sverige, står där snällt och väntar på våran tur och blir (eller jag blir) väldigt arga på dom som inte lärt sig att ta sin plats i ledet!

Köerna på hemvägen kan jag förstå, de finns ju faktiskt en väg som kommer ut mitt i leden och dom måste ju ha en chans att komma ut dom också..

Men fortfarande, bygg om rotebroleden! Eller hitta på något sätt att lösa problemet.. Allt skulle bli sååååå mycket smidigare.


http://www.nvp.se/Global/Nyhetsbilder/2007/2007_48%2026nov/Trafik-LT-3.gif

 


Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0