Städhjälp och personlig kock, min nya uppgift i hemmet

Kom hem från en skoldag som inte var alltför jobbig för ett par timmar sen.
Väl hemma från skolan slängde jag mig i sängen och ringde en kompis, detta samtal drog dock ut på tiden och efter någon timme eller två kommer pappa in i rummet med dammsugaren hack i häl och säger åt mig att dammsuga mitt rum sådär lagom ilsken och störande.

Han blir arg för att han tycker att jag är osocial när jag kommer hem från skolan men han är faen inte så mycket socialare han när han sitter i soffan framför tv:n som en hösäck! Så det så! Hoppas du läser det här...

Lite ilska mitt i allt.
Men det vart i alla fall att dammsuga rummet, dessutom ska jag laga dagens middag till familjen.
Det kommer att serveras laxfileér med ris och tzatziki samt grönsaker.
Kanske dags att fundera på att starta eget? Sarah's Hemhjälp låter väl bra? 

// Alltiallon Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0