Operationsdagen

Tänkte berätta vad jag var med om igår då :)

Börjar med att jag vaknar halv åtta och är hur seg som helst! orkar inte gå upp men var ju så illa tvungen. Redan i Sollentuna så började det knasa sig vi fastnade i bilkö men vi hade en timme på oss så det var ju fortfarande lugnt. när vi var ujngefär i höjd med Solna kommer jag på att jag glömt min legitimation.. suck! men ingen chans att vi skulle hinna hem igen så vi fick chansa. Väl framme gick allt lite smidigare, vi hitta den sista lediga parkeringsplatsen och hon i receptionen sa att jag inte behövde leget, så vi betalade och gick å satte oss å vänta.... å vänta... å vänta.

halv tolv (vi var där kl9) fick jag gå och bya om och mina föräldrar gick o luncha med min syster.
Sedan fick jag ligga på min sits med dropp i ca 2 ½h tills (sov större delen men ändå) jag äntligen fick komma in i operations salen. Där blev jag fastspänd och ombads hålla benet rakt upp i luften om jag orkade (om jag orkade'?vilken dum fråga!) medan dom tvätta det etc. Sen sa de 'vi sprutar in sömnmedlet nu' jag kommer ihåg att jag kollade upp i lampan och väntade på att det skulle börja svartna för ögonen men nästa sak jag minns är hur någon frågar 'är du vaken nu? '

sen skulle doktorn stå och förklara massor men ja kunde inte hålla ögonen öppna haha var så trött! åkte nog inte därifrån förrän halv 7 tror ja. Allt kändes as konstigt då mådde illa ena sekunde å mådde jätte bra den andra. väl hemma slockna jag, efter några samtal från kära vänner :)


Knät e svullet men inte så farligt! :)


Tack till alla som önska mig lycka till! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0