Matchreferat - Ringvallen BK30 - Bollstanäs 2-1

"Vi har som målsättning att inte förlora någon av de återstående matcherna.." inleder Leffe (tränare) och alla nickar för att visa att de håller med. Detta ska sedan komma att visa sig spricka direkt när det är resultatet 2-1 som står på tavlan när domaren blåser av i 93:e minuten. Sura och besvikna miner behöver man inte leta nån längre stund för att finna. Vad var det då som hände?

Uppvärmningen börjar som alltid med den traditionella ringen, där vi till och med slog rekord idag hela 32st!
Humöret på de flesta spelarna var på topp och jag passa på att fråga runt lite hur alla kände sig.
Jag möttes då av kommentarer som : "känns bra, lätta ben, bra! tummen upp! grymt! skit bra!", det var bara nått enstaka "seg i vaderna" som smög sig in men hoppet om en riktigt bra match tändes inom mig.
Även uppvärmningen såg positiv och koncentrerad ut, det såg ut som att de flesta var motiverade för att prestera.

Jag får en sista kommentar innan det är dags att gå in och byta om inför match:

- Vi ska gå in med den inställningen vi hade i returen mot Vasa, vi ska döda! /the Captain for the day, med glimten i ögat.

Därför blir jag så chockad när matchen blåses igång och det tar ca 5min innan vi ens kommer över mittlinjen. Ytterligare 5 min innan vi fått en pass att gå rätt. Den enda höjdpunkten i början av matchern är en frispark av Carro F som via Alex når Matilda som trycker till direkt och bollen går strax ovanför ribban.
Detta följs sedan snabbt av en farlighet för BK30 efter ett missförstånd mellan back och målvakt, skott avlossas men hamnar i burgaveln.

Resten av halvleken domineras sedan av hemmalaget och felpass, dåliga mottagningar och förlorade närkamper är vad som kommer ifrån oss. Några få ljuspunkter är Pernillas skott strax utanför, Sarahs nedtagning på högerkanten som följs av ett bra inlägg och avslutas med skott av Alex samt Natta som kopiöst jobbar ute på sin kant. En tempoökning kommer dock sista 10min och det bjuds på några snygga kombinationer men som tyvärr inte resulterar i något.

Mycket måste förbättras till andra halvlek, vi har för långa avstånd mellan lagdelarna och vi hjälper inte varandra. andra vågen existerar inte alls och vi bjuder hemmalaget på för mycket hörnor och frisparkar.

Men även andra halvlek börjar lite segt och uppförsbacken blir ännu brantare när en spelare i BK30 dras ner(?) i straffområdet och domaren blåser och pekar på straffpunkten, mycket tveksamt dömd straff och det är varken den första eller sista tveksamma insatsen av domaren den här matchen. EA når sånär bollen när den slinker in vid högra stolpen.
Två byten och några postionsförändringar görs där t.ex. natta går in och spelar centralt och Sarah går upp på topp. Efter detta förändras matchbilden. Vi tar över mer och mer och kommer till bra lägen men är tyvärr för stressade och "okoncentrerade" i våra avslut. 

I 83:e min dras Malin ner i straffområdet och vi borde fått en solklar straff, men domaren bara skakar på huvudet och spelet går vidare. Men ca 2min senare får Pernilla tillslut till ett distinkt skott efter en pass av Matilda. 1-1 och både jag och min med-redaktör för dagen (Carro) skriker av glädje. Tror att vi båda kände att vi var på gång och vågades nästan börja hoppas på ett mål till, laget fick likt en nytändning.
Men det är istället hemmalaget som fastställer slutresultatet 2-1 efter ett nickmål på hörna av nr8 i 91a min.
Väldigt surt!



Varför förlorar vi matchen? man kan förklara det som nr6 i BK30 sa när ja ställde henne frågan:
Vi gjorde 2 mål och de gjorde 1..


Matchens lirare blev Pernilla (på bilden med sonen Ryan) utsågs av mig och Carro och såhär sa hon om matchen:
- Det känns förjävligt, väldigt orättvist och tråkigt. Usch så bittert!
Vi spelade inte bra alls, de gjorde vi inte... Passningarna gick inte rätt, vi snackar inte med varandra och vi fyller inte på alls.
På frågan "är du taggad för ikväll" svarade hon:
-Var det innan, men nu dränker vi sorgen..



Vad tyckte då tränarna om matchen?
Leffe
Hur ser ni på matchen?
T- Synd att domaren ska avgöra.
L- Svårt och spela på och väldigt ovant med en så liten plan, men tycker ändå vi försöker och vi tar över i andra halvlek. Men vi får inte till några bra avslut.
Vad får den för betyg (vår prestation)?
T- För lågt tempo, ingen höjdare.
L- En 6 (av 10)
Någon/något du vill ge extra plus till?
T-Pernilla!
L- Att vi ändå vågar och tar det lugnt.
Övrigt?
Skit domare..
Tommy

Laguppställningen: EA, Carro F-Janna-Emma-Frida K, Sarah-Matilda-Annika(59eMalin)-Natta, Pernilla-Alex(59e Cathis)


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0