Kungsängens herrlag

 


Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dessa killar. Laget har en sådan härlig personlighet och dessa grabbar kan man ALDRIG ha tråkigt med. Tro mig. Oavsett vad det handlar om, vad dom gör, man får sig alltid ett gott skratt.

Nu är det så att för tillfället så spelar dom i div.4 men det ser väldigt ljust ut inför en uppgång till div.3 vilket är helt underbart! Om kungsängens herrlag ska kunna hålla måttet i div.3 så handlar det inte bara om spelmaterialet, för det har dom. Det handlar även om deras miljö och Kungsängens IP som det ser ut nu är inte rätt hemmaplan för en division 3 klubb. Inget illa menat, men det är verkligen så. Läktarna faller samman, det finns inga avbytarbås, publik går in gratis (vilket dom borde göra i div4 men om dom går upp ett snäpp så kanske det börjar bli dags att tänka på hur man ska få klubben att gå runt på annat sätt och inte bara genom avgifter som medlemarna betalar). Allt detta har dock sin charm, alltid härligt att komma ner och se Lelle (idrottsplatsens vakmästare) sitta på sin gamla vanliga bänk.

Men tillbaka till laget, härliga grabbar och helt otroligt duktiga på fotboll. Om dom bara lägger manken till så vet jag att det kan gå riktigt riktigt bra. Kungsängens herrlag kommer gå en fin framtid till mötes om dom bara orkar ligga i. Så ge inte upp nu!

För att citera en i laget "Div.3 here we come!"


// Er reporter Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0