Frisk luft gör susen

Många är väldigt skeptiska mot att gå ut när man är sjuk i och med att kall luft försämrar imunförsvaret och allt sånt där. Men jag hade nästan en hel dag utomhus idag och jag kan säga er att jag har inte varit såhär pigg dom fyra senaste dagarna som jag varit idag.

Det började med att röra sig ner mot IP runt ett för att se pappa spela mot viksjö där ett par av mina klasskompisar spelar. Promenaden ner var väldigt dimmig och mitt balanssinne och min ork var kaos, men jag lyckades åtminstone ta mig ner till idrottsplatsen som ligger 6 minuter hemifrån. Pappa gjorde kungsängens 1-0 mål (lite måste jag få skryta (a) ) och matchen slutade 2-1 med vinst till Kungsängen. Efter det gick jag hem, den här gången var det lättare att gå, dock inte lika smärtfritt som det brukar vara att gå den vägen.

När jag kom hem tog jag en välförtjänt tupplur, jag var ganska utmattad om jag ska vara ärlig. Klenis, jag vet!

Sen var det dags att gå ner mot IP igen för att möta upp pappa som stannat där nere, så att vi sedan kunde åka mot veddestavallen där en toppmatch skulle utspela sig. Kungsängens chans att vara helt säkra för div.3 om dom bara skulle lyckas ta ett eller tre poäng. Och jag kan säga er att det såg lovande ut, dom ledde med 1-0 redan när vi kom dit och då hade det kanske gått 10 minuter. Hela första såg bra ut och det kändes bra. Men när dom kom in efter halvtidsvila och  andra halvlek blåstes igång så fanns det inget där. Allt var som bortblåst och matchen slutade tillslut 3-1 med vinst för Bele Barkarby.
En match kvar mot Djursholm och den måste antingen kryssas eller vinnas. Avsluta det här på ett snyggt sätt nu grabbar! ;)

Hemgång och lasange till middag väntade. Riktigt gott. Filmen Hitch som gick på 3an idag såg vi efter det, den filmen är sååå bra och Will Smith är bästa skådespelaren!

En tråkig nyhet är att mitt lag Bollstanäs förlorade hemma mot Mariehem idag med 3-0. Jag undrar verkligen vad som hände. Riktigt riktigt tråkigt må jag säga! :(

Det var allt från mig och min dag.
Hoppas ni haft det bra.
Natti!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0