Dagens citat 090916

Det är inte direkt någonting jag själv har hört.
Eller jo jag har själv hört det men fått det berättat av en annan. Fick höra det idag i bilen när vi var påväg mot matchen kallhäll-kungsängen

I omklädningsrummet:
Det är några som pratar om benhinneinflammation
och då säger Belma
-"jag hörde att Jenny har fått benhinneinflammation och många andra också. Åhnej hoppas inte jag också får det."
Då slänger Anneli ur sig
-"Va?! smittar benhinneinflammation"
Och många börjar skratta, då säger hon
-"Men vadå det lät ju som det när dom prata om det"

Vet dock inte riktigt om det var såhär det gick till i och med att mitt minne inte är det bästa och jag har själv bara hört talas om det.
Men för alla som undrar små smittar inte benhinneinflammation utan det är något man kan få om man t.ex. byter underlag ofta när man tränar eller om man använder fel sorts skor. Finns säkert fler orsaker också :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0