Thailand dag 3

Dag 3:

22/11

Klockan ringde 8.00 Josefin pigg som hon är hade redan vaknat innan den ringde och uträttat sina behov på toaletten. Emma trött som vanligt vaknar till lite efter klockan ringde sen påpekade Josefin att hon var hungrig och ville äta frukost då vakande Emma lite mer och säger att även hon är hungrig. Efter detta gör vi oss i ordning för att äta hotellfrukost, hotellfrukost som vi älskar!!

Väl nere i matsalen slår vi oss ner och börjar ta för oss. Det fanns allt möjligt, frukt, bröd, våfflor, bacon, ägg, ja allt. Vi tar portion efter portion och helt plötsligt när vi kommer tillbaka till bordet med nästa tallrik har de plockar bort våra grejer. Märkligt tyckte vi och slog oss ner vid ett nytt bord.

Efter frukosten var det åter igen dags för en tur till MBK. Vi har åkt tuk-tuk två gånger dit och två gånger hem därifrån och vi har aldrig åkt samma väg. Det blev även lite shopping idag. Men idag blev det mest julklappar. Så vi är nöjda.

Vi åkte tillbaka till hotellet och bytte om för att lägga oss vid poolen. Dock var vädret inte det bästa idag, men det var ändå hyfsat varmt. När vi kom till poolen tänkte Emma dyka ner i den men då kom räddaren i nöden, Josefin alltså, och sa att det var lite grunt. Josefin började sedan att läsa medan Emma somnade i en och en halv timme bra att påpeka är att Emma sov som en gris. Trots allt oväsen som var runt omkring då det var en byggarbetsplats bakom oss. När Emma väl vaknat till liv så hämtade vi lite dricka och chips från rummet och satt och planera resten av dagen. Vi har alltså hunnit göra allt detta och klockan är bara 16.00.

Sedan när vi kommit upp till vårt rum, bestämde vi oss för att gå på en upptäcktsfärd. Vi gick ut från hotellet och gick sedan dit vinden förde oss. Vi försökte hamna mitt i smeten men vi lyckades inte med detta utan vi gick cirklar runt en byggnad som inte slutade att förfölja oss! Sen helt plötsligt dyker en marknad upp och shoppingtokiga som vi är var det som en dröm. Emma köpte sina första bh:ar i Thailand och det kommer inte bli de sista då hon blev förälskad direkt. Efter vår lilla promenad kände vi att våra magar ville ha mat och bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet.

Väl på hotellet gjorde vi oss i ordning för kvällen. Sedan bestämde vi oss för att innan vi gick så skulle det finnas ett bra kort på oss var och ett tillsammans. Detta lyckades vi knappt med! Sen var det dags att uppleva Bangkoks nattliv.

Vi började med att ta en taxi till Sukhumvit för att gå och käka och sedan gå till någon klubb. Vi blev avsläppta och det fanns ingenting. Vi raggade upp en ny chaufför och tänkte åka till MBK då vi visste att det fanns något man kunde äta där i alla fall då våra magar skrek efter mat eftersom vi inte ätit sedan frukosten vid åtta. Vi fick en jättetrevlig chaufför som rekommenderade ett annat ställe och körde dit oss istället. Han erbjöd sig även att skjutsa oss till Hua Hin och huset dagen efter. Detta nappade vi snabbt på och bestämde en tid med honom.

Det visade sig vara ett riktigt bra ställe förutom att Emma höll på att dö av maten. Hon har knappt hämtat sig än. Josefin räddade henne dock med ett glas vatten efter att ha vikt sig dubbel av skratt innan. Vi hade hamnat på en klubb, Route 66, som hade tre dansgolv, liveband, Internet, barer, mat, toaletter med soffor, guldspeglar och kristallkronor. Inte illa! Det var ett jättetrevligt ställe och om man är ute på rätt dag (läs inte söndag) så är det nog fler folk. Det var två killar som snackade med oss, en amerikan och en något annat som även ville bjuda oss på varsin drink. Vi tackade snällt nej.

När vi varit där ett antal timmar och dansat järnet kände vi att det var dags att åka hem. Vi tog en taxi och fick en som inte hittade. Men vi kom fram tillslut och nu ligger vi i sängen redo att sova.