Köra bil kan vara läskigt ibland

Jag ser det snöar, jag ser det snöar det var ju roligt, hurra.

Små, små flingor blåser ner från himlen. Kallt är det ute! Var riktigt kallt när jag gick hem från skolan. Jobbigt var det också då tågen var försenade och bussarna redan gått när man kom till stationen. Då fick man helt enkelt gå hem.

Måste berättade om gårdagens lätt läskigaste händelse. Nog det läskigaste jag varit med om när jag kört bil. Som jag tror jag skrev i mitt senaste inlägg så skulle jag övningsköra till mormor. Vägarna dit efter Bromma är inte dom trafiktätaste då det nästan bara är åkrar och skog. Mörkt var det och när vi nästan är framme så kör vi upp för en liten kulle. När vi kommer upp för kullen springer det ut ett råddjur rakt framför bilen. Min reaktion var galet seg, eller så var det råddjuret som var snabbt, för jag hann knappt trycka ner bromsen innan allt var över. Men jag var ruskigt nära på att köra på den, om djuret hade varit en hundradel segare hade jag träffat den i baken. Riktigt läskigt, men det är kanske tur att jag får uppleva sådant här tidigt så jag blir mer uppmärksam. Tårarna var nära efteråt kan jag berätta och om jag hade kört på råddjuret hade det varit hemskt. Men tur som det är så hände det inte.

 

Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0