Gårdagen del 1

Nu kommer det, som ni har väntat, min gårdag ;) Jag vaknade upp hos Emilia å jag å Sarah tog tåget som gick 11.16 hem. Va sjukt trött så la mej å kolla på film å sen va det dags att fixa sej å åka till Stadion. Det va jag å Emil som åkte in å vi va sjukt nervösa båda två.

Vi hade alltså 2-0 att hämta upp från första mötet, å om Assyriska gjorde ett mål behövde vi göra fyra. Första halvleken spelade dom bra, dock utan att göra några mål trots alla chanser. Det kändes inte alls bra. Å nervositeten va inte nådig. Det va fruktansvärt att stå där!

Andra halvlek började å 1-0 kom ganska så snabbt. Å det räckte inte där, åtta minuter efter det kom tvåan, å i det här läget va det förlängning. När det va tio minuter kvar tappar vi plötsligt allt spel å Assyriska börjar kom allt närmare ett mål. Här va nervositeten som värst. Dom höll dock ut å förlängning väntade. 2*15 minuter. Oavsett om det blev nå mål, i förlängningen räknades inte heller bortamål. Väldigt viktigt.

Förläningen blåstes igång å första kvarten spelades klart utan några mål. Andra kvarten började, å tiden gick å gick, allt för fort. Men med fem minuter kvar så gör Djurgården mål!!! Hela Stadion exploderade. Det va inte sant. Det blev även slutresultatet så det blir även Allsvenskan nästa säsong. Helt fantastiskt!

Hundratals människor stormade planen, spelarna kom ut för att tacka fansen, dembo sjöng å micken, det va helt enkelt en magisk kväll :)



//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0