Dagens roligaste

Kvällen bjöd på en god middag efter den tråkiga musikalen. Vi åt på restaurang Sally i Gamla Stan.
Jag tog en grillad laxfilé med färskpotatis och någon sås, mums vad gott det var!

Vi tog tåget hem, här kommer det, håll i er.
Vi kom på något sätt in på ämnet månader och mamma frågade på skämt till Jonas (min lillebror) om han kunde alla månader.
Självklart sa han och började räkna upp månaderna, Januari, Februari, Mars, April, Maj, Juni, Juli, Augusti, September, November, Oktober...

Jag och pappa såg förvånat på varandra och jag började rent ut sagt att gapskratta, vek mig näst intill dubbel på sitsen, trodde nästan att jag skulle ramla av. Och då slänger Jonas ur sig, men jag går ju bara i sjuan och då rann bägaren över, tårarna började rinna och jag skratta hela vägen hem.
Gissa om han kommer få höra om det ett bra tag framöver.

Nu är det film på G! Hörs senare.

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0